تلویزیون PLASMA

کم هزینه ترین محصولات خانگی برای خرید

تلویزیون PLASMA

۱۷۸ بازديد
تلویزیون های پلاسما که با برخی از ویژگی های برتر که تلویزیون ال سی دی و LED قادر به دستیابی به آن نیستند ، توجه خاصی را به خود جلب می کنند ، یک فناوری متفاوت هستند.
پلاسما: حالت چهارم ماده به جز حالت جامد ، مایع و گازی است. ماده در نتیجه برخی از اعمال جسمی به این حالت می رسد.
تلویزیون پلاسما: به تلویزیونهایی گفته می شود که از بنام پلاسما استفاده می کنند و با این فناوری بین دو شیشه (در پنل تلویزیون) کار می کنند.
در فن آوری پلاسما ، محفظه های شیشه ای با فشار کم پر از مخلوط گاز مخصوص برای هر پیکسل وجود دارد. در پشت این محفظه های پلاسما فسفورهای رنگی قرمز ، آبی و سبز (RGB) قرار دارند.
همانطور که مشاهده می کنید ، فناوری پلاسما با ال سی دی و فناوری پیشرفته LED آن متفاوت است.
تلویزیون پلاسما منجر به مقایسه تلویزیون شد

نحوه کار پانل های پلاسما
صفحه پلاسمایی از هزاران اتاق پر شده از گازهایی به نام پلاسما ، بین دو لیوان موازی تشکیل شده است. هنگامی که جریان الکتریکی وارد پلاسمای پر از این اتاق ها می شود ، یک پرتوهای فرابنفش کوچک به یک لایه فسفر برخورد می کند تا پیکسلی با یکی از رنگ های آبی سبز یا قرمز آبی تشکیل شود. صفحه نمایش تصویر صدها هزار پیکسل به این شکل را به ما نشان می دهد.
تصویربرداری از این فناوری همچنین جنبه های برتر دیگری از آنها دارد. تلویزیون های پلاسما ، نوعی تلویزیون پانل متشکل از سلول های پر از بنزین است که در هنگام روشن شدن ، نور را مستقیماً از پیکسل ها ساطع می کنند ، بنابراین هیچ خستگی در وضوح تصویر مشاهده نمی شود. پخش بدون از بین رفتن جزئیات در حال جابجایی تصاویر رخ می دهد. زاویه دید تا 175 درجه و بدون از بین رفتن رنگ و کنتراست. در صفحه های پلاسما ، انرژی حاصل از سلول کاملاً خاموش است تا تصویر سیاه ایجاد شود. از آنجا که نور با تنظیم شدت متناسب با لحن تصویری که ایجاد می شود ، منعکس می شود ، تصاویر متحرک به آرامی منعکس می شوند زیرا تصویر ایجاد شده روی صفحه به طور همزمان و مستقیم در تلویزیون های پلاسما تولید می شود. در صفحه های پلاسما ، انرژی حاصل از سلول کاملاً خاموش است تا تصویر سیاه ایجاد شود. علاوه بر این ، با تنظیم شدت نور منعکس شده با توجه به لحن تصویری که ایجاد می شود ، تصویری واقع گرایانه تر ایجاد شده و صرفه جویی در مصرف انرژی فراهم می شود. از آنجا که هر سلول به طور جداگانه روشن می شود ، عمق رنگ بالاتر از سایر فن آوری های تلویزیونی است. صفحه های تولید شده با فناوری پلاسما همان مقدار انرژی را به عنوان صفحه نمایش LCD مصرف می کنند.

مزایای تلویزیون های پلاسما:
مشاهده زاویه: تلویزیون های پلاسما از این نظر کامل ترین نوع هستند. تا 175 درجه از هر زاویه ای بدون تحریف کنتراست و رنگ قابل مشاهده است. در حال حاضر زاویه تصویر حداکثر تلویزیون 180 درجه است.
کنتراست: آنها یک نسبت کنتراست واقعی را ارائه می دهند. جزئیات سیاه و سفید و امکان ارائه رنگ های سیاه به لطف برتری کنتراست بسیار خوب است.
رنگهای واقع گرایانه: برخلاف تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ، رنگ ها در زندگی صادق هستند.
بهترین تصاویر در حال حرکت: تلویزیون های پلاسما بهترین برای تازه کردن تصویر و زمان واکنش هستند. به گفته برخی منابع ، این 1000 برابر سریعتر از تلویزیون های LCD و LED در هنگام تجدید عکس و واکنش است.
ارتقاء تصویر (هرتز) ارتفاع: تلویزیون های LED نمی توانند از 200 هرز پنل واقعی استفاده کنند ، در حالی که تلویزیون های پلاسما این رقم را می توان به راحتی به 600 هرز افزایش داد. در تلویزیون های LCD و LED شماره هایی مانند 400،600،800 herz سرعت پانل نیستند بلکه توسط نرم افزار بدست می آیند.
نازک : پلاسمای نسل جدید به اندازه تلویزیون های LED نازک نیست بلکه از تلویزیون های LCD نازک تر و سبک تر است. به عنوان مثال ، تلویزیون پلاسما سامسونگ B850 مدل 58 plazma تنها 2.95 سانتی متر (29.5 میلی متر) ضخامت دارد. تلویزیون های پلاسما نسل جدید نیز از ضخامت 4-5 سانتی متر برخوردار هستند.
زمان پاسخگویی: به اندازه تلویزیون 0.001 CTR (لوله). تلویزیونهای LCD و LED را نمی توان با پلاسما مقایسه کرد.
رنگ سیاه: تلویزیون های پلاسما به لطف برتری کنتراست ، بهترین جزئیات سیاه و سفید و سایه های رنگ سیاه را ارائه می دهند.
هیچ خطری برای پیکسل های مرده وجود ندارد : این مشکل که خطری برای تلویزیون های LCD و LED است ، به هیچ وجه برای تلویزیون های پلاسما وجود ندارد. این مورد نیست.
ارزان بودن: با وجود ویژگی های برتر و فناوری رنگی واقعی ، تلویزیون های پلاسما ارزان تر از تلویزیون های LED هستند.
جنبه های منفی تلویزیون های پلاسما:
مشکل درخشش: در شرایط نور زیاد یک مشکل درخشش وجود دارد. در تلویزیون های نانو پلاسما این مشکل تا حد زیادی با برداشتن شیشه در مقابل آنها برطرف شده است.
مصرف انرژی: نسبت به ال سی دی و مخصوصاً تلویزیونهای LED انرژی بسیار بیشتری مصرف می کند. دو دلیل وجود دارد که تلویزیون های پلاسما علی رغم ویژگی های برتر ، کمتر از تلویزیون های LED ترجیح می دهند. آنها از عمر کوتاه و مصرف انرژی بالایی برخوردار هستند و این مشکلات در نسل جدید پلاسماهای NEO کاهش یافته است.
طول عمر کوتاه است: عمر پلاسما کوتاه تر از تلویزیون LED است. تماشای تلویزیون با بالا نگه داشتن نسبت کنتراست همچنین عمر این تلویزیون ها را کوتاه می کند. برای تلویزیون کلاسیک پلاسما ، این 40000-60،000 ساعت است.
مشکل فشار: مخلوط گاز موجود در این تلویزیون ها تحت تأثیر فشارهایی است که بسته به ارتفاع تغییر می کند. مشکل پیکسل های مرده از این واقعیت ناشی می شود که از این تلویزیون ها در مکان هایی تا ارتفاع 1500 متر از سطح دریا و بدون مشکل استفاده می شود به دلیل این که فشار گاز یونیزه شده را نمی توان در ارتفاع بعدی جبران کرد.
لرزش: ارتعاش تصویر از تلویزیون LED بیشتر است. به خصوص در شرایطی که تصویر ثابت است ، به عنوان مثال در یک تصویر ثابت از یک شخص ، این امر کاملاً واضح است.
Burn in Problem: اگرچه در مدلهای اخیر و نئو پلاسما حل شده است ، اما این مشکل معمولاً در تلویزیونهای پلاسما یافت می شود. Burn In: شیئی که مدت طولانی بر روی صفحه ثابت می ماند (به عنوان مثال آرم کانال) به کانال دیگری منتقل می شود ، اما صفحه نمایش همچنان متوقف می شود.
به طور خلاصه: اگرچه ارزان است ، اما دلایلی که پلاسما کمتر می فروشد 1- فن آوری های جدید از پشتیبانی چندانی برخوردار نیستند ، 2- از تلویزیون های LED کمی ضخیم تر و سنگین تر هستند 3- از عمر آنها کوتاه تر است و مصرف انرژی آنها بیشتر از تشخیص است و تلویزیون های LED مات تر ظاهر می شوند ، یعنی کمتر آنها روشن هستند
فناوری NEO PLASMA:
تلویزیون پلاسماNeo Plazma چیست ؟: فناوری تلویزیون پلاسما آخرین نکته ای است که می توانیم بگوییم. نئو پلاسما همچنین در مخلوط گاز متفاوت از تلویزیون پلاسما معمولی استفاده می شود. مهمترین مزیت این تلویزیون ها این است که آنها یک راه حل جدی برای عمر کوتاه تلویزیون های پلاسما ارائه می دهند.
پاناسونیک یک مارک معروف برای تلویزیون های پلاسما نئو است.

مزایای Neo Plasmas چیست؟ :
1- نیمه عمر تلویزیون های پلاسما 3 برابر بیشتر از پلاسمای طبیعی است. عمر تلویزیون های پلاسما Neo به طور متوسط ​​به 100000 ساعت افزایش یافته است. این نزدیک به 30 سال است ، حتی با 10 ساعت استفاده در روز.
2- در تلویزیون های پلاسما Neo هیچ مشکلی در سوختگی وجود ندارد. با فناوری جدید گاز این مشکل کاملاً حل شده است.
3- مشکل لرزش که در تلویزیونهای پلاسما معمولی تجربه می شود ، در پلاستیک نئو نیست.
4- مشکلات ناشی از اختلاف فشار به دلیل ارتفاع توسط تعدادی از روش های جدید به حداقل می رسد. به عنوان مثال ، بلوک های عایق مورد استفاده قرار گرفت و زوزه ناشی از اختلاف فشار به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
5- صرفه جویی در مصرف انرژی در تصاویر سیاه حداکثر است.
6- شیشه جلو اتومبیل برای جلوگیری از تابش تابش درخشان در تصاویر ایجاد می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.