نحوه انتخاب ماشین ظرفشویی

کم هزینه ترین محصولات خانگی برای خرید

نحوه انتخاب ماشین ظرفشویی

۲۳۵ بازديد

ماشین ظرفشویی چندی پیش در "آپارتمان های ما" ثبت نشده است. مدتهاست که تصور می شود این تکنیک یک ویژگی لوکس است ، اما هر روز بیشتر و بیشتر خانم های خانه دار به این نتیجه می رسند که ماشین ظرفشویی باید جای افتخار خود را در آشپزخانه خود بگیرد. شستن ظرف ها ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد ، اما به جای انسان این کار را می کند و باعث می شود زمان برای کارهای مهم تر آزاد شود. علاوه بر این ، ماشین ظرفشویی می تواند ظروف را در دمای بالا بشویید ، مواد شوینده را کاملاً بشویید ، ظروف را خشک کنید و از همه مهمتر ، از پوست دست ها محافظت کنید.

بنابراین ، آیا ما شروع به انتخاب می کنیم؟ اول و مهمترین چیز ، به دنبال برچسب سازگار با محیط زیست ماشین ظرفشویی باشید. 3 شاخص محیطی وجود دارد (آنها تأثیر ماشین ظرفشویی بر سلامت انسان) را نشان می دهد: کلاس انرژی ، کلاس شستشو و کلاس خشک کردن. سپس جریان آب ، سطح نویز و حداکثر بار ظروف را مشخص کنید. اینها اصلی ترین ویژگی های ماشین ظرفشویی است که ابتدا باید به آنها توجه کرد.

روند شستشوی ظرفشویی چگونه ادامه می یابد؟ روند شستشو در ماشین ظرفشویی شامل 3 مرحله است: شستشو ، شستشو ، خشک کردن. آب سرد داخل ماشین ظرفشویی تغذیه می شود. سپس با استفاده از یک عنصر گرمایش تا دمای از پیش تعیین شده گرم می شود. این مخلوط ، با چرخش نازک ، تحت فشار به ظروف می چرخد. در مرحله شستشو در آب ، مواد شوینده را اضافه کنید (از یک دیسپرس خارجی یا داخلی استفاده کنید). ظروف سپس با آب تمیز شسته می شوند.

معنی شستشو در شستن نیست بلکه در آوردن ظروف به خلوص کامل است. ظروف سپس خشک می شوند. ماشین ظرفشویی های مدرن کاملاً بی سر و صدا کار می کنند (تا 50dB).

* ابعاد و حداکثر بار *

استاندارد (60x60x85) برای 10-14 مجموعه ظرف. این ماشین های ظرفشویی برای خانواده 4 تا 5 نفری مناسب هستند. آنها به طور موثری یک بار در روز با بار کامل درج می شوند. آنها عملکرد عالی ، حالت های مختلف و بسیاری از ویژگی های اضافی دارند. چنین ماشین های ظرفشویی گرانترین هستند. بسیاری از آنها دارای حالت نیمه بار هستند.

باریک (45x60x85) برای مجموعه های 6-8. آنها مخصوصاً برای آشپزخانه های کوچک مناسب هستند. آنها از کیفیت استاندارد شستشو پایین نیستند.

ماشین ظرفشویی جمع و جور (45x55x45) برای 4 مجموعه ظرف. آنها برای آپارتمان ها و کلبه های کوچک مناسب هستند. آنها می توانند روی میز نصب شوند یا در یک کابینت لولا نصب شوند. آنها ارزان تر هستند ، اما همچنین اقتصادی کمتری دارند ، کیفیت شستشوی آنها پایین تر از حد استاندارد است. مجموعه ای از ویژگی های حداقل را داشته باشید.

* طراحی سبد خرید *

هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی باید به سبد ظروف توجه ویژه ای شود. در کنار سایر عوامل ، میزان راحتی استفاده از ماشین ظرفشویی به طراحی آن بستگی دارد.

سبد بالایی برای ظروف غذاخوری ، لیوان و لیوان در نظر گرفته شده است. تنظیم ارتفاع نصب سبد امکان شستن وسایل بزرگ را افزایش می دهد. نگهدارنده های تاشو یا جداشونده و سینی های مخصوص کارد و چنگال مخصوص ، کوچک بودن کاربر را افزایش می دهد. نگهدارنده های مقاوم به نگه داشتن لیوان و عینک شکننده کمک می کنند. سبدهای مخصوص چاقو هنگام بارگیری و تخلیه اشیاء تیز ، ایمنی را ایجاد می کند. راحتی بیشتر امکان تغییر شیب سبد را ایجاد می کند.

سبد پایین برای موارد بزرگ طراحی شده است: گلدان ، قابلمه ، سینی و موارد دیگر. تنظیم ارتفاع نصب سبد و امکان بیرون کشیدن آن به راحتی در بزرگترین موارد از قبیل قفسه های یخچال مشبک قابل استفاده است.

کیفیت ظرفشویی به بسیاری از شاخص ها بستگی دارد. همه دستگاه ها دارای علامت درجه شستشو هستند. کلاس با حروف لاتین A ، B ، C ، B و E. مشخص می شود. هرچه کلاس ماشین ظرفشویی بالاتر باشد ، کیفیت شستشو بالاتر است. کلاس A شستشو و ذخیره سازی کامل ظروف است ، کلاس E کمترین درجه را دارد.

علاوه بر این ، کیفیت شستشو تحت تأثیر تعداد و شکل اسپری ها قرار می گیرد. هرچه اسپری و نازل بیشتری از طریق آب پاشیده شود ، کیفیت شستشو بالاتر می رود. علاوه بر این ، هرچه سوراخ کوچکتر باشد ، آب دقیق تر داخل ظرف ها می شود و بهتر شستشو می یابد.

آب داخل ماشین ظرفشویی نباید سفت باشد ، زیرا. با آب نرم ، ظروف سریعتر و بهتر شسته می شوند. و مواد شوینده موجود در آب نرم دو بار کمتر می شود. برای نرم شدن آب ، نمک احیا کننده به دستگاه اضافه می شود. مقدار نمک معمولاً توسط خود دستگاه کنترل می شود و نتیجه آن به میزبان نمایش داده می شود.

با بارگذاری صحیح ، جریان آب بدون موانع به کلیه مناطق و سطوح شستشو می رسد. و کیفیت شستشو بالاتر است.

شستشوی باکیفیت به شما امکان می دهد تا از باقیمانده های مواد شوینده خلاص شوید ، درخشش و بوی دلپذیری به ظروف بدهید. یک دستگاه شستشوی مخصوص باید به دستگاه اضافه شود. متوسط ​​مصرف 3 میلی لیتر در هر شستشو است. دستگاه هایی وجود دارند که نشانگر وجود ماده شستشو در آب هستند.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در کیفیت شستشو ، تعداد جهت آب است. همه تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی اطمینان می دهند که جریانهای آب با هم قطع نمی شوند ، اما در این حالت می توان از تشکیل مناطقی که به آب نرسیده اند جلوگیری کرد. هرچه جهت بیشتر باشد ، کیفیت شستشو بهتر می شود.

خشک کردن مرحله آخر کل فرآیند ظرفشویی است. اگر بد پیش برود ، نتیجه کل روند باطل خواهد شد. راندمان خشک کردن نیز توسط کلاس های A تا G. مشخص می شود پس از خشک شدن در یک دستگاه با کارایی بالا (کلاس A) ، ظروف با بوی خوب و لمس خوبی بیرون می آیند. روش های مختلفی برای خشک کردن ماشین های ظرفشویی وجود دارد. خشک کردن چگالش وجود دارد ، آن را با تراکم بدون احتراق بخار آب انجام می دهد و کیفیت نسبتاً بالایی را ارائه می دهد.

رطوبت روی دیواره های سرد دستگاه متراکم می شود و ظروف بدون مصرف برق خشک می شوند. خشک کردن به دلیل تجمع گرمای آزادشده در هنگام شستشو کارایی بیشتری دارد. در نتیجه این فرایند ، ظروف بدون لکه از دستگاه خارج می شوند. و بالاترین کلاس خشک کردن (A) خشک کردن اجباری با هوای گرم فن را فراهم می کند.

* اقتصاد *

هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی ، توجه به اقتصاد مدل اضافی نخواهد بود. این ویژگی با دو عامل تعیین می شود: مصرف آب و برق. هرچه آب دستگاه کمتری مصرف کند ، انرژی کمتری در اثر پاک کننده ها و برق مصرف می شود. چندین نوع ماشین برای اقتصاد وجود دارد: اقتصاد بالا - در هر چرخه شستشو از 14 تا 16 لیتر آب استفاده کنید. اقتصادی متوسط ​​- 17-20 لیتر آب در هر چرخه؛ غیر اقتصادی - حدود 26 لیتر آب در هر چرخه شستشو.

اگر ماشینهای ظرفشویی مجهز به سیستم سنسور Aqua - Sensor باشند ، در مرحله قبل از شستشو ، میزان شفافیت آب بررسی می شود و اگر آب کاملاً پاک باشد ، مجدداً استفاده می شود.

در ماشین هایی که حالت نیمه بار دارند ، فقط سبد بالای ظروف تحت تأثیر فرآیند بارگذاری در چنین بارگیری قرار می گیرند. این موجب صرفه جویی در آب می شود.

مصرف انرژی از مهمترین ویژگیهای اقتصاد ماشین آلات است. هرچه کلاس بالاتر باشد ، مصرف برق کمتر می شود. تمام ماشین های ظرفشویی را می توان به 3 طبقه تقسیم کرد: اقتصاد بالا - کلاس A ، B ، C؛ متوسط ​​اقتصادی - کلاس D ، E؛ غیر اقتصادی - کلاس F ، G. پرکاربردترین کلاس ها اکنون A ، B و C هستند.

* کنترل ماشین ظرفشویی *

مکانیکی - با استفاده از دکمه ها و کلیدهای موجود در صفحه و کنترلر برای انتخاب برنامه های شستشو و عملکردهای اضافی. قابل اطمینان تر و ارزان تر است.

الکترونیکی اتوماتیک زیبا تر ، راحت تر و مدرن تر است. تعیین رژیم شستشو ، شستشو ، خشک کردن ضروری است. بقیه دستگاه خودش را انجام می دهد. ماشین ظرفشویی دارای نمایشگر دیجیتالی است که می توانید در چه مرحله از شستشوی ماشین ، دمای شستشو را ببینید.

در ماشینهای گران قیمت ، میزان وسایل آشپزخانه بارگذاری شده ، میزان آلودگی ، موادی که از آن ساخته شده است به طور خودکار مشخص می شود. صفحه نمایش درصد سختی آب ، دمای شستشو ، زمان پایان چرخه ، اطلاعات گسل را نشان می دهد.

* حالت ها و عملکردها *

ماشینهای ظرفشویی می توانند از 3 تا 12 برنامه شستشو داشته باشند. بیشترین کاربرد آنها عبارتند از:

"بسیار کثیف" - شامل شستشوی اضافی است.

"خیساندن" - برای ظروف بسیار کثیف.

"شستشوی روزانه" - شستشوی استاندارد در 50-60 درجه؛

"حالت اقتصادی" - یک چرخه کوتاه سبک با 45-55 درجه برای شستن صفحات ، لیوان ، شیشه نازک؛

"شستشوی سریع" - برای ظروف کمتر آلوده (موجب صرفه جویی در 20٪ آب و برق).

همچنین یک ظرف شستشوی ظریف برای ظروف شکننده (30 درجه) ، برنامه های زیستی با استفاده از مواد شوینده حاوی آنزیم ها وجود دارد که به شما امکان شستن ظروف در دماهای پایین را می دهد. اکسپرس برای شستن ظروف ضعیف پوست استفاده می شود.

سنسور آب ، سنسور آکوا ، سیستم سنسور میزان خلوص آب را بعد از شستشو تعیین می کند. دستگاه این مقادیر را با مقادیر حد مقایسه می کند و تعیین می کند آب را تغییر دهید یا به شستشوی قدیمی ادامه دهید. این باعث صرفه جویی در آب و برق می شود.

خود دستگاه ها بسته به میزان ظروف می توانند برنامه شستشو را انتخاب کنند. این کار به دو روش انجام می شود. هرچه وسایل بیشتری بیشتر باشد ، قطرات کمتری به کف می یابند و آب کمتری در رابطه با آب تأمین شده از منبع آب به سیستم چرخش باز می گردد. پمپ به یک سنسور تعبیه شده است که میزان آب ناشی از ظروف را تعیین می کند. این شاخص ها تعداد ظروف (پس از شستشو) را تعیین می کنند و یک برنامه شستشو را انتخاب می کنند.

حالت نیمه بار همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می شود ، بار دستگاه را کاهش می دهد و به افزایش عمر سرویس آن کمک می کند.

داشتن یک تایمر تعویق (تأخیر در برق) به شما امکان می دهد شستشو را به تعویق بیندازید. خود دستگاه در زمان مناسب برای شما روشن می شود.

شاخص فاز برنامه اجازه می دهد تا مشخص کنیم در چه مرحله ی کار دستگاه قرار دارد. نشانگر زمان باقی مانده نشان می دهد که چقدر زمان به انتهای دستگاه مانده است.

Duo Wash به شما امکان می دهد همزمان ظروف دلپذیر و به شدت آلوده را بشویید. اصل کار به شرح زیر است: در سبد بالایی فشار و درجه حرارت پایین تر است ، در قسمت پایین (ماهیتابه ، قابلمه) - بالاتر.

تغییر نبض فشار آب به دلیل وجود موتور دو سرعته در پمپ ، امکان شستشوی عالی ظروف را فراهم می کند ، یعنی. تحت فشار خفیف ، خاک نرم می شود ، تحت فشار قوی آن را به طور دائمی شسته می شود.

سیستم Rack Matic این امکان را برای شما فراهم می کند که جعبه بالا را تا حد امکان گسترش داده و به همه گوشه های آن برسد. ظروف قابل حمل آسان است ، ارتفاع جعبه فوقانی قابل تنظیم است.

اگر قفل آن را ببندید ، قفل آسان قفل خواهد شد و درب آن کمتر از 10 درجه باز می شود.

OptoSensor سختی مطلوب آب را انتخاب می کند. به لطف پرتوهای مادون قرمز مقیاس را تشخیص می دهد و به طور خودکار نمک را برای نرم کردن آب اضافه می کند.

بسیاری از ماشین های ظرفشویی اجازه توقف چرخه میانی را دارند.

برخی دارای سیستم تصفیه سه مرحله ای ، فیلتر خود تمیز کردن هستند.

ماشین های ظرفشویی نخبگان به شما امکان می دهند برنامه های ماشین ظرفشویی خود را بسازید و آنها را در حافظه ضبط کنید.

حالت گرمایش پس از اتمام برنامه اساسی شستشو روشن می شود ، تا اطمینان حاصل شود که ظروف از جنس دستی هستند.

سنسور سختی آب به طور خودکار سختی آب را تنظیم کرده و مقدار بهینه آن را حفظ می کند. در صورت لزوم ، نشانگر پر کردن نمک روشن می شود.

همه تولید کنندگان توصیه می کنند یک ماده شستشو به دستگاه اضافه کنید. به شستشوی بقیه مواد شوینده کمک می کند و بوی براق و دلپذیری به ظروف می بخشد. بنابراین اگر دستگاه دارای نشانگر سطح باشد خوب است. در صورت نیاز به پر کردن مجدد سهام شستشو ، شعله ور می شود.

ماشین آلات می توانند ظروف قابل جابجایی را برای کارد و چنگال های طولانی ، سبد های فنجان ، چنگال و قاشق در اختیار داشته باشند. نور پس زمینه

* ایمنی ماشین ظرفشویی *

برای محافظت در برابر شوک الکتریکی ، دستگاهی وجود دارد که هنگام باز شدن درها به طور خودکار دستگاه را غیرفعال می کند.

قفل کردن قفل درب یک محافظت قابل اعتماد در برابر کودکان جالب است.

ماشینهای ظرفشویی محافظت پایدار در برابر افت ولتاژ است که ذاتی در شبکه ما است.

سیستم تشخیص خودکار عیب (تشخیص خطای سرویس) خطایی را نشان می دهد.

سیستم ایمنی Aqua Stop صرف نظر از ماهیت نشت ، از نشت آب جلوگیری می کند: دفع فشار ، آسیب شیلنگ یا زهکشی. این سیستم دستگاه را از جریان برگشت آب محافظت می کند. از سیل آپارتمان محافظت می کند.

ماشین ظرفشویی پمپ دارد که اگر آب به سطح خطرناکی برسد و نشت را تهدید کند ، آب را از داخل محفظه پمپ می کند.

دستگاه دارای سنسوری است که سطح آب را تنظیم می کند و در صورت کمبود آب در دستگاه ، گرمای عنصر گرما را خاموش می کند.

فقط متخصصان واجد شرایط می توانند به ماشین ظرفشویی اعتماد کنند. معمولاً به آب سرد وصل می شود.

* نکات عملیاتی *

بهتر است وسایل آشپزخانه را تا حد امکان بارگیری کنید. بار کامل دستگاه به دلایل اقتصادی مورد نیاز است: مصرف حداقل آب و مواد شوینده. اگر ماشین را به نصف راه اندازی کنید ، تقریباً به اندازه آب و برق با بار کامل مصرف می کنید.

در شیشه شستشوی ماشین ظرفشویی ، پلاستیک ، چینی ، عرشه ، گلدان ، قابلمه ، قطعات قابل جابجایی اجاق گاز ، یخچال ، بطری ، و گردن پایین؛ قفسه های یخچال ، فیلترهای مخصوص استخراج کننده های آشپزخانه ، سیلندر ، رنده کننده سبزیجات ، عرشه های شیشه ای اجاق های مایکروویو دوار.

در حالت صرفه جویی - وسایل faience ، نقره ، اشیاء آلومینیومی ، و غیره. آنها ممکن است برخی از انواع شیشه ها را لکه دار کنند ، t. می تواند ابری باشد.

شستن چوب ، استخوان ، قلع ، مس ، برنج توصیه نمی شود؛ محصولات ساخته شده از مواد مصنوعی که به درجه حرارت بالا حساس هستند. شستن اسفنج ها ، حوله ها ، دستمال ، پلاستیک امکان پذیر نیست (می تواند تحت تاثیر درجه حرارت بالا خراب شود)؛ موارد چسب ، تی. آنها تجزیه خواهند شد. ظروف قدیمی ، تی. پوشش آن مقاوم در برابر حرارت نیست. کریستال با ناخالصی سرب؛ محصولات فولادی؛ ظروف آلوده به موم ، خاکستر تنباکو ، رنگ.

قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی ، باید از مواد باقی مانده مواد غذایی تمیز شود. در حال حاضر ماشین هایی وجود دارند که در حال شستن ظروف هستند که بقایای کمی دارند.

برای بارگیری ماشین ظرفشویی حدود 10 دقیقه زمان لازم است. دستگاه دارای 2 یا 3 سبد داخلی است.

سبد بالا با کارد و چنگال ، لیوان ، لیوان پر شده است. این سبد برای نیم بار استفاده می شود. در پایین تابه ها ، تابه ها ، پالت ها قرار دارد. شیشه ها روی یک نگهدارنده پایدار که در قسمت بالای دستگاه قرار دارد ، قرار می گیرند. ارتفاع نصب سبد را می توان به صورت دستی یا با استفاده از اهرم های مخصوص تنظیم کرد. در برخی مدل ها می توانید زاویه شیب سبد را تنظیم کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.